한국미술 다국어 용어사전

미술용어 가설의 정원
구분 미술용어
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(권고안)
  • 국문

    가설의 정원
  • 영문

    Garden of Hypothesis
  • 한문

  • 중문

    《假设的庭园》展
  • 일문

    「仮説の 庭園」展 (Garden of Hypothesis)
비고/구분 전시
개념정의 1992년 7월 4일부터 7월 23일까지 금호미술관에서 개최된 기획전이다. 컴퓨터를 비롯한 첨단의 과학 문명에 미술가들은 어떤 감성과 미의식으로 반응하였으며 과학기술을 어떻게 차용하면서 매체와 표현의 영역을 확대하는지, 궁극적으로는 기술 진보에 따른 현대의 가치와 인식 체계는 어떻게 변모하는지 탐색하는 것을 목적으로 하였다. 과학과 미술의 만남, 매체와 소통의 관계, 변화된 환경과 인간의 정서 등의 주제를 점검하는 한편, 첨단 과학기술에 대한 타성적 태도를 미학적으로 비판하며 빠르게 변모하는 시대의 문화상을 총체적으로 보여 주는 전시였다. 전시의 1부(7. 4.~7. 23.)에는 김훈, 백광현, 신진석, 안수진, 정희진, 홍성도가 참여하였고, 2부(7. 14.~7. 23.)에는 공성훈, 김명혜, 김영진, 문주, 육태진, 이상윤이 참여하였다. 미술과 과학기술의 조형적 만남을 점검하고 테크놀로지 미술의 위상을 모색한 전시로 평가된다.
개념정의(영문) The Garden of Hypothesis was a two-part exhibition held at the Kumho Museum of Art from July 4 to July 23, 1992. The exhibition aimed to explore how artists responded to computers and other cutting-edge scientific developments using their aesthetic sensibility, how they expressively extended the mediatic domain using science and technology, and ultimately how modern values and perceptions of technological progress have changed over time. The exhibition examined topics such as the intersection of science and art, the relationship between media and communication, and changing environments and human emotion, while aesthetically criticizing the passive attitude toward advanced science and technology to show the cultural image of a rapidly changing era. Kim Hoon, Baek Kwang-hyun, Shin Jin-seok, Ahn Soo-jin, Jeong Hee-jin, and Hong Seong-do participated in part one of the exhibition (July 4-23   ). Kong Sun Hun, Kim Myeong Hye, Kim Young-jin, Moon Joo, Yuk Tae-jin, and Lee Sang-yoon participated in part two (July 14-23 ). The exhibition examined the formative encounters of art and technology and sought the status of technology art.
개념정의(중문) 1992年7月4日至7月23日在锦湖美术馆举办的策划展。旨在探索电脑等尖端科技文明背景下,美术家们表现出怎样的感性与审美意识,如何借鉴科学技术扩大媒体和表现领域,现代价值和认识体系随着技术进步最终如何变化。展览考察了科学与美术的结合、媒体与沟通的关系、环境变化与人类情绪等主题,与此同时,还对尖端科技的惯性态度从美学角度进行了批判,全面展示了激变时代的文化面貌。展览1部(7.14~7.23)有金壎、白Kwang-hyun, Shin Jin-seok, 安秀振, 郑Hee-jin, 洪性都参加,展览2部(7. 14.~7. 23.)有孔成勋、金明惠、金Young-jin、文洲、陆泰镇、李相仑参加。该展览被评价为是检验艺术和科技在造型上沟通的可能,探索科技艺术地位的展示。
개념정의(일문) 1992年7月4日から7月23日まで錦湖(クモ)美術館で開催された企画展。コンピュータをはじめとする最先端の科学文明に美術家たちはどんな感性と美意識で反応し、科学技術をどのように借用してメディアと表現の領域を拡大するのか、究極的には技術の進歩に伴って現代の価値と認識体系はどのように変貌するのかを探ることを目的とした。科学と美術の出会い、媒体とコミュニケーションの関係、変化した環境と人間の情緒などのテーマを扱う一方、最先端の科学技術に対する惰性的な態度を美的・感性的 に批判し、目まぐるしく変わる時代の文化像を総体的に示す展示であった。展示の第1部(7月4日~7月23日)にはキム・フン、ペク・クァンヒョン、シン・ジンソク、アン・スジン、チョン・ヒジン、ホン・ソンドが参加し、第2部(7月14日~7月23日)にはコン・ソンフン、キム・ミョンヘ、キム・ヨンジン、ムン・ジュ、ユク・テジン、イ・サンユンが参加した。美術と科学技術の造形的な出会いを探り、テクノロジー・アートのプレゼンスを模索した展示と評価される。
관련용어
교차/연관/유사어
관련 인물 공성훈(孔成勳)문주(文洲)안수진(安秀振)육태진(陸泰鎭)홍성도(洪性都)김명혜(金明惠)김훈(金壎)이상윤(李相侖)  백광현, 신진석, 정희진, 김영진
관련 단체 금호갤러리()
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