한국미술 다국어 용어사전

미술용어 신제작파전
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(권고안)
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    신제작파전
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    Shinseisaku Exhibition
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    新制作派展
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    新制作派展
  • 일문

    新制作展
비고/구분 전시
개념정의 1936년에 일본 도쿄에서 이노쿠마 겐이치로(猪熊弦一郎), 고이소 료헤이(小磯良平), 와키다 가즈(脇田和), 우치다 이와오(内田巌)가 중심이 되어 결성한 미술 단체의 전시이다. 신제작파는 당시 일본 문부성이 주도했던 전람회 제도에 반발하여 “순수 예술의 책임 있는 행동에서 신예술의 확립을 기한다.”라고 창립 목적을 표명하였다. 신제작파협회는 피카소(Pablo Picasso)와 마티스(Henri Émile Benoît Matisse) 등이 선도했던 서구의 현대미술을 일본에 이식하였다. 1949년 1월에는 건축부가 창설되어 마에카와 구니오(前川國男), 단게 겐조(丹下健三)를 비롯한 일곱 명의 건축가가 합류하였으며, 이를 통해 '예술의 종합'이라는 국제적 논의에 참여했다. 그러나 중일 전쟁이 장기화되고 1940년에 일본 내각의 신체제 운동이 시작되자 많은 회원들이 전쟁화(戰爭畵)를 제작하는 등 군부에 협력하면서 그 성격이 변질되었다. 한국의 신제작파 작가로는 최재덕(崔載德)이 대표적인데, 그는 도쿄의 다이헤이요미술학교(太平洋美術學校)에 유학하면서 일본에 머무르던 시기에 신제작파전(新制作派展)에 입선하였다.
개념정의(영문) The Shinseisaku Exhibition was an art organization founded in Japan, in 1936, by the artists Inokima Kenichiro, Koiso Ryohei, Wakida Kaz, and Uchida Iwao. They criticized the contemporary exhibition system created by the Culture Ministry of Japan and began with the foundational objective to establish a new socially responsible fine art practice. The Shinseisaku group attempted to transplant the ideas of Western modernist art, as exemplified by Pablo Picasso and Henri Matisse, into Japan. However, the group arguably deviated from its original, socially progressive orientation when many of its members contributed to the production of war propaganda during the Sino-Japanese war. In January 1949 an architectural department was established within the organization. Seven architects, including Maekawa Kunio, Tange Kenjo, joined this architectural department to discuss the international topic of “integral art.” Choi Jae-deok is a representative Korean Shinseisaku artist. He studied at the Taiheiyo Art School and was accepted to the Shinseisaku Exhibition.
개념정의(중문) 指1936年在日本由猪熊弦一郎、小矶良平、胁田和、内田岩等人推动下在东京成立的美术团体的展览。新制作协会抵制当时日本文部省制定的展览制度,以“维护艺术的纯粹性,追求新艺术”为宗旨。新制作派协会把以毕加索(Pablo Picasso)、马蒂斯(Henri Émile Benoît Matisse)为代表的西方现代艺术引进日本。1949年1月还成立了建筑部,有前川国男、丹下健三等七名建筑家,并参与了主题为“艺术的综合”的国际研讨会。但随着中日战争的拉锯僵持,以及1940年日本内阁新体制运动的开展,该团体许多会员开始创作战争画以协助军部,致使团体性质发生改变。韩国新制作派的代表艺术家是崔载德,他在日本太平洋美术学校留学时,曾获“新制作派展”授予的“入选”奖。
개념정의(일문) 1936年に猪熊弦一郎、小磯良平、脇田和、内田巌が中心となり東京で結成した美術団体「新制作協会」(発足時は『新制作派協会』)の主催する展覧会。当時、日本の文部省が主導していた展覧会制度に反発し、「純粋芸術の責任ある行動に於て新芸術の確立を期す」との創立目標を表明した。新制作(派)協会は、ピカソ(Pablo Picasso)やマティス(Henri Émile Benoît Matisse)らが先導した西欧の現代美術を日本に移植した。1939年には新進彫刻家7名を加えて彫刻部を創設した。1949年1月には前川國男、丹下健三をはじめ7名の建築家が合流し建築部が創設された。これを通じて「芸術の総合」という国際的議論に参加した。また、同じ戦後、日本画部も設けられたが、後にこれが独立して創画会を結成した。だが日中戦争が長期化し、1940年に日本の内閣の新体制運動が始まると、多くの会員が戦争画を制作するなど軍部に協力し、その性格が変質した。韓国の新制作派作家として崔載德(チェ・ジェドク)が代表的である。彼は東京の太平洋美術学校に留学して日本に滞在していた時期に新制作派展に入選した。
관련용어
교차/연관/유사어 신제작파협회
관련 인물 최재덕(이명 최재득)(崔載德(崔載得))
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