한국미술 다국어 용어사전

단체명 시각의 메시지
구분 협회/단체
표기
  • 국문

    시각의 메시지
  • 영문

    Message of Sight
  • 한문

  • 중문

    Message of Sight
  • 일문

    視覚のメッセージ(Message of Sight)
이칭/별칭
소개 홍익대학교 출신 고영훈 이석주, 이승하, 조상현이 결성한 극사실회화 경향의 미술가 단체이다. 이들은 󰡒미술의 행위가 작용의 포착에만 머무르지 않고, 그것을 포함한 형상의 현실까지 포괄한다.󰡓라고 주장하였다. 작업은 기존의 아카데미즘 양식의 사실주의 회화와는 다른, 사물의 본성까지 파고 들어가는 극도의 사실적 재현을 특징으로 삼았다. 창립전은 1981년 5월 4일부터 5월 10일까지 그로리치 화랑에서 열렸다. 제3회 전시에는 외국인 작가들도 참여하였고, 제4, 5회전에는 각각 10명이 출품하였다. 마지막 전시인 제5회 《시각의 메시지》는 1984년 7월 27일부터 8월 2일까지 미술회관에서 열렸다. 시각의 메시지 회원들은 1986년에 관훈미술관에서 개최된 《현·상(Present·Image)》, 1994년에 가인화랑에서 열린 《한국 현대미술-형상: 1978~84》 전시 등에도 참여하였다.
소개(영문) The Message of Sight was a group of artists working in the Hyperrealism genre from Hongik University including Ko Young-hoon, Lee Seok-ju, Lee Seung Ha, and Cho Sang-hyun. They argued that the act of art does not only focus on capturing the action of art itself, but also capturing the reality of the figure. Their works were characterized by an extremely realistic approach that sought to penetrate the nature of things, unlike the traditional realist paintings of the Academism style. Their inaugural exhibition was held at the Growrich Gallery from May 4 to May 10, 1981. Foreign artists also participated in the third exhibition, and 10 artists participated in the fourth and fifth exhibitions. The fifth exhibition Message of the Visual was the last one held at the Art Center from July 27 to August 2, 1984. The members of the Message of Sight participated in Present·Image exhibition at the Kwanhun Museum of Art in 1986, and Korean Contemporary Art: Shape, 1978-84 at the Gain Gallery in 1994.
소개(중문) 弘益大学出身的高荣勋、李石柱、李承夏、曹尚铉组成的具有超级写实主义(Hyperrealism)绘画倾向的美术家团体。他们主张“美术行为不仅局限在对作用的捕捉, 还包括形象的现实”。作品与以往学院主义风格的写实主义绘画不同,特点是试图挖掘事物本质的极度的写实再现。1981年5月4日至5月10日在Geurorichi画廊举办了创立展。第3届有外国艺术家参展,第4、5届展各有10人参展。1984年7月27日至8月2日在美术馆举行的第5届《Message of Sight》成为最后一届。会员们还参与了1986年在宽勋美术馆举办的《Present·Image》展和1994年在Gain画廊举行的《韩国现代美术-形像:1978-1984》展等。
소개(일문) 弘益大学出身のコ・ヨンフン、イ・ソクチュ、イ・スンハ、チョ・サンヒョンが結成したハイパーリアリズム絵画の傾向を持つ美術家団体。彼らは、「美術の行為は、作用を捉えることにとどまらず、作用をもふくむ形像の現実までを包括する」と主張した 。作品は既存のアカデミックな写実絵画とは異なる、物の本性にまで深く入り込もうとする極度にリアル的な再現を特徴とした。創立展は1981年5月4日から5月10日まで、グローリッチ画廊で開催された。第3回展には外国人作家も参加し、第4回・第5回展にはそれぞれ10人が出品した。最後の展示となった第5回『視覚のメッセージ』は、1984年7月27日から8月2日まで美術会館で開かれた。視覚のメッセージの会員たちは、1986年にクァンフン美術館で開催された『現・像(Present・Image)』、1994年にガイン画廊で開かれた『韓国現代美術―形像  :1978~84』展などにも参加した。
웹사이트
관련용어  
비고 「한국 구상미술의 어제 와 오늘-한국 구상미술의 전시로 살펴본 형상의 변화」(김달진, 『미술세계』167, 1998.10)
관련용어 고영훈(高榮勳)이석주(李石柱)조상현(曺尙鉉)이승하(李承夏)
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