구분 |
미술용어 |
표기 (권고안) |
국문 미메시스의 정원-생명에 관한 테크놀로지 아트
영문 Garden of Mimesis: A Note on the Life Written by Technology Artists
한문
중문 模仿的庭院——关于生命的科技艺术
일문 「ミメーシスの庭園―生命に関するテクノロジー・アート」展(1999)
|
비고/구분 |
전시 |
개념정의 |
1999년 1월 26일부터 2월 28일까지 일민미술관에서 열린 기획전이다. 안수진, 문주·임영선·정인엽, 올리버 그림, 최우람, 조용신·윤애영 등 5개 팀이 참여하였다. 모더니즘과 확연히 구분되는 새로운 조형 언어로서 테크놀로지를 활용하여 환경의 변화와 생태적 환경에 대한 근본적인 물음을 던지며 21세기 미술의 징후를 조망하였다. 전시는 총 5개의 분과로 구성되었다. 키네틱 아트 계열의 움직임이 있는 기계 장치류, 비디오, 사진, 슬라이드를 비롯한 영상매체를 이용한 작업, 비디오와 조각을 합쳐 제작하는 설치 작업 그리고 관계 미학적 관점에서 관객의 소통과 참여를 이끌어 내는 퍼포먼스 작업 등이 포함되었다. |
개념정의(영문) |
Garden of Mimesis: A Note on the Life Written by Technology Artists was an exhibition held at the Ilmin Museum of Art from January 26 to February 28, 1999. Five groups/individuals participated, including Ahn Soo-jin, Oliver Griem, Choi U-ram, Moon Joo/Lim Young-sun/Jung In-youb, and Choi Yong-shin/Yoon Ai-young. They used technology as a new formative language clearly distinguished from Modernism to ask fundamental questions about environmental change and ecological environments, looking at the various signs of art in the 21st century. The exhibition consisted of five sections: kinematic art devices, moving image works including video, photography, slides, and installations that combine video and sculpture, and performance art that elicited audience communication and participation from an aesthetic point of view. |
개념정의(중문) |
1999年1月26日到2月28日在一民美术馆举行的策划展。安秀振、文洲·林永善·郑仁烨、Oliver Griem、崔Uram、赵龙信、尹 Aiyoung等5个小组参展。作为明显区别于现代主义的新造型语言,运用技术对环境变化和生态环境提出根本性质疑,展望21世纪美术征兆。展览分为5部分。包括动态艺术(Kinetic art)系列的可移动机械装置类,利用视频、摄影、幻灯片等影像媒体的作品,将视频和雕塑合成的装置作品,以及从关系美学观点出发,吸引观众沟通和参与的行为艺术作品等。 |
개념정의(일문) |
1999年1月26日から2月28日まで一民(イルミン)美術館で開催された企画展。アン・スジン、ムン・ジュ/イム・ヨンソン/チョン・イニョプ、オリバー・グリーム、チェ・ウラム、チョ・ヨンシン/ユン・エヨン の5チームが参加した。モダニズムとはっきりと区別される新たな造形言語としてのテクノロジーを活用し、環境の変化と生態的環境に対する根本的な問いを投げかけ、21世紀美術の兆候を展望した。展覧会は計5つの分科から構成された。キネティック・アート系列の動きのある機械装置類、ビデオ、写真、スライドをはじめとする映像媒体を利用した作品、ビデオと彫刻を組み合わせて制作されたインスタレーション作品、そして関係美学的観点から観客のコミュニケーションと参加を引き出すパフォーマンス作品などを含むものであった。 |
관련용어 |
|