한국미술 다국어 용어사전

미술용어 기념비미술
구분 미술용어
표기
(권고안)
  • 국문

    기념비미술
  • 영문

    Monument Art
  • 한문

    紀念碑美術
  • 중문

    纪念碑美术
  • 일문

    【北朝鮮の美術】記念碑美術
비고/구분 미술용어
개념정의 북한에서 기념비미술은 당과 수령의 통제 아래에서 진행된 인민대중의 투쟁과 승리의 역사적 과정을 조형적으로 집대성하여 후세에 전하는 미술을 뜻한다. 북한 미술가들은 자신들의 기념비미술을 지난 시대의 기념비와는 전혀 다른 새로운 형태의 혁명적이며 인민적인 창조물로 간주한다. 북한의 기념비미술은 <천리마조각상>(1961)과 같은 조각 형식에서 출발하여 건축(탑, 문), 회화(벽화, 반경화), 서예(비문) 등의 여러 형식으로 확장됐다. 기념비미술은 전적지와 사적지, 도시 중심부 등에 주로 설치하기 때문에 사상 예술성 외에도 자연환경, 도시 건축물과의 조화, 재료의 견고성, 영구성을 중시한다.
개념정의(영문) Monument art in North Korea is a genre of art that depicts the historic process of resistance and victory achievements of the people under the guidance of the party and the party leader and transmits this narrative to posterity. North Korean artists assert that their monument art is a new form of people's revolutionary art that is completely different from the commemorative sculptures of previous generations. North Korean monument art started with sculptures like the Chollima Statue (1961), and branched out into different forms, such as architecture (pagodas, gates), paintings (murals, bangyeonghwa), and calligraphy (epitaphs). monument art generally involves installations at war sites and historical sites, or urban centers. As such, the field values harmony with natural environments and urban architecture resilience of materials, and permanence.
개념정의(중문) 在北韩,纪念碑美术是指将党、领袖统治下进行的人民大众斗争和胜利的历史过程,以造型化方式流传后世的美术。北韩美术家们认为纪念碑美术与过去的纪念碑完全不同,是新形态的、革命的、人民的创造物。北韩的纪念碑美术从《千里马铜像》(1961)等雕刻开始逐渐扩张到建筑(塔、门)、绘画(壁画、半径画)與书法(碑文)等各个领域。纪念碑美术主要设置在战争遗址、历史遗址與城市中心等地带,因此除了思想艺术性外,还注重与自然环境和城市建筑的和谐性、材料的坚固性和永久性。
개념정의(일문) 北朝鮮で記念碑美術は、党と首領の統制の下で行われた人民大衆の闘争と勝利の歴史的な過程を造形的に集大成して後世に伝える美術を意味する。北朝鮮の美術家は、自らの記念碑美術を、過去の時代の記念碑とは全く異なる新しい形態の革命的かつ人民的な創造物とみなしている。北朝鮮の記念碑美術は、《千里馬彫刻像》(1961)のような彫刻形式から出発し、建築(塔、門)、絵画(壁画、360度で鑑賞できる全景画(パノラマ画)、180度で鑑賞できる半景画(半パノラマ画)、書芸(碑文)などの様々な形式へと広がった。記念碑美術は、戦跡地や史跡地、都市の中心部などに主に設置されるため、思想芸術性の他にも自然環境、都市の建築物との調和、材料の丈夫さ、半永久性が重視される。
관련용어
교차/연관/유사어 기념 조형물(紀念造形物)기념조각(紀念彫刻)
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